TUKAR STATUS DAH

Rabu, 24 Februari 2010
Pada 20/2/2010 ,membantu suami yng tercinta membuka gerai di majlis Ihtifal Sek.Rendah Islam Hira' Shah Alam .kami menjual quran, CD Animasi gaza, badgest,dan ada lagi beberapa barang yang lain. tak banyak pun. tapi tak pe..cuba nak berniaga.

majlis ihtifal habis dalam kul 5.30 ptg.selepas siap kemas gerai, saya dan suami terus berkejar ke tampin. majlis perkahwinan sahabat baikku , ATIKAH. kawan saya sejak dari politeknik kelantan lagi sampai lah kat UiTM, tak pernah berjauhan.samada gi program tarbiah ke,mana-mana lah.

sekarang, DAH TUKAR STATUS DAH PUN...

tapi majlis ni kat rumah suaminya.rumah ika kat Mersing, Johor, tak sempat kami nak pegi . jauh sangat.
Alhamdulillah, bertolak dari shah alam pukul 6 ptg, sampai kat tampin selepas maghrib.

bila dah sampai kat rumah pengantin, biasalah tak sempat la nak tengok pengantin pakai baju pengantin..tak pe asalkan dapat jumpa ika.pengantin pun dah kepenatan seharian menjadi RAja SEhari.


teringat pulak masa kenduri walimah saya dulu.saya dan suami tersayang serta bersama babyku yang bakal lahir pada bulan 5 nanti,mengucapkan Selamat Pengantin Baru Kepada ukhti ika dan Akh Zailani.


Barakallahu lakuma, Wa baraka'alaikuma, Wa jam'abainakuma, fi khair

gambar2 ni kat johor. gambar kat tampin tak de.

,

KOBANNA

Isnin, 1 Februari 2010



hemm..lama betul saya tak tinjau blog ni..padahal blog ni i yng punye..sibuk sikit..hee ..kononnye la.KOBANNA - singkatan kepada Konvensyen Pemikiran Imam Hassan Al- Banna..pertama kali nya diadakan di Malaysia untuk rakyat Malaysia..pada 30hb Jan 2010...fuh ,ramai betul yang datang ..anggaran kiraan mata kasar saya,emmmm..lebih kurang 2600 orang peserta yang datang..ramai tuuu..

bagi saya, sangat bagus dan bertepatan sekali apa yang di sampaikan oleh 3 orang panel berkenaan dengan apa yang imam hassan al-banna cuba terapkan kepada umat islam sedunia berkenaan dengan kenapa akhirnya kita sangat perlukan tarbiyah...penyampainya tak asing lagi iaitu, ustaz Rusydi,ustaz Fauzi Asmuni,dan ustaz Azizi,,para ustaz yang pakar dalam dakwah dan tarbiyah serta sejarah islam...

dalam konvensyen ni , apalagi,inilah peluang saya dapat berjumpa dengan akhwat2 yang dah lama tak jumpa..mana tak nya,,ada yang dari johor, kelantan, kedah, p.pinang..dan ramai lagi...seronok betul..rupa2nya adik2 kem lepasan spm pun datang(najah, aqlily , Aqila dan tasnim)
 

Browse